Sunday, June 19, 2011

Cinta yang macam mane korang pilih?

salam.
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

pekabo korang semua.tiba-tiba hari ni macam ade mood nak menaip pulak kan.aku bukan ape.just nak kongsi dengan korang apa yang aku rasa.apa pendapat aku tentang cinta.kalau korang xsetuju ke apa ke xkisahla.sebab ni pandangan aku sendiri yang dah banyak makan garam dalam bercinta.

penting sangat ke bercinta tu korang rasa???setiap insan kat dunia ni Allah cipta berpasang-pasangan.setiap orang ada perasaan cinta di lubuk sanubari masing-masing.tapi xsemua orang paham maksud cinta yang sebenar.bila rasa cinta terhadap manusia mendapat tempat pertama berbanding cinta Illahi,jangan salahkan takdir bila ada saja benda yang tak kena berlaku dalam hubungan kita.

yang aku maksudkan kat sini bila kita terlalu mengagungkan cinta itu sendiri lebih dari kita merendahkan diri kita kepada Allah.sebagai contoh sampai ada yang sanggup xmakan,xtido kerana cinta.sampai ada yang sanggup bunuh diri kerana cinta.apa semua ni???dimana korang letakkan akal yang bijak dek semata-mata kerana cinta duniawi???

kerana cinta juga kita lupa asal usul kita.pikir balik apa tujuan Allah ciptakan kita di dunia ini selain mengabdikan diri kepadaNya.xsalah bila ada rasa cinta.memang xsalah.tapi biarlah bercinta di atas landasannya.jangan sampai tersasar jauh sehingga mengorbankan harga diri yang xmampu dibayar dengan wang ringgit.

aku bukan nak cakap kat sesiapa.aku sendiri khilaf  dan tak sempurna.sebab aku juga manusia biasa yang xpernah lari dari membuat dosa.xpernah lari dari rasa cinta.tapi usia mematangkan kita.akal yang bijak masih mampu membezakan dosa dan pahala.iman yang sedikit ini masih mampu  melawan segala godaan.dan akhir sekali keinsafan dalam diri masih wujud tatkala menangisi kesilapan yang lalu selesai sahaja sujud kepadaNya.

bagi aku cinta ini sangat indah.makin indah bila cinta itu berlandaskan agama.bukan nafsu semata-mata .bukan kerana trend.bukan kerana mengikut orang lain.bukan meniru aksi drama di tv.biarlah kita berjauhan asalkan hati kita sentiasa dekat.bukan semata-mata cinta plastik yang xkan kekal lama.biarla cinta suci yang kekal sehingga di akhirat sana.

buat awak yang tersayang,terima kasih kerana memahami perubahan saya.terima kasih kerana memahami hati saya.terima kasih kerana menyayangi saya sejujurnya.terima kasih kerana menjaga saya dengan baik.walaupun lepas ni kita dah takkan macam dulu lagi,ingatlah awak sentiasa di hati saya.saya menunggu masa dimana kita akan bersatu.bersatu bila awak hantar rombongan meminang kat saya.masa tu sayalah orang paling bahagia sebab dapat kenal orang macam awak.terima kasih awak atas segalanya.:)

semoga jodoh kita berkekalan.aminn...

SUKE ANGKAT IBU JARI!! ^______^

Sunday, June 12, 2011

dugaan

salam.

setelah sekian lama aku tak hupdate blog,rase macam blog ni dah xbernyawa dah.kesian kat dia.nak buat macam mana.kat rumah takde intenet.harapkan streamyx kat rumah sewe jela.

aku tak tahu apa yang dah jadi kat aku.pening ni.dah berkurun kot.dari aku sekolah lagi aku dah start pening kepala.sekarang ni pon tiba-tiba pening menyerang lagi.aku tak tahu dah berapa kali aku nangis sebab tahan sakit.bukan aku taknak jumpa doktor.paham2 jela doktor hospital kerajaan nie.xcheck apepon.bagi panadol da siap.aku dah paham sangat.pastu boleh tanya kita sakit apa.dia doktor.diela yang kene tengok kita sakit apa.

klinik swasta pulak.memang ok.tapi paham2la.kalo poket kosong xpayahla pergi. sebab tuh dah bape kali aku terbantut nak g klinik.bila dah nak pergi kereta rosakla.macam aritu.ntahla.macam2.aku pon xtaw apajadi kat aku ni.mintak2 janganlah jadi pape.

kla.masih pening.maaf sebab mengarut.xtaw nak luahkan macam mane lagi.:(






SUKE ANGKAT IBU JARI!! ^______^

::jom tengok iklan menarik:)::