Wednesday, March 23, 2011

best ke kawen awal???

salam readers..
setelah sekian lame aku dok biar blog nie bersawang..
tiba2 rini aku cakap sal kawen lak..
gila kan..
padahal xsedar diri ari jumaat nie ade test engine math 4...
xpe..ilek r der..kecohla...
aku 2 3 kucing berlari menjak nie asyik dok pikir sal kawen jer...
mungkin ker sebab angin gatal merenyam datang..
xjugak sebab aku mandi guna lifebouy wa cakap lu...diyakini xde kuman bebeh..
nak kate virus jangkitan paru-paru pon masih bukan sebab
 umah aku dikelilingi tumbuhan malar hijau nan pesona..
padahal rumput panjang entah bile tuan rumah nak potong....
dah sah aku berjangkit nie..
berjangkit angin gatal nak kawen awal..
mane taknyer cousin aku baru kawen ari sabtu lepas..
inai kat jari aku pon xilang ag nie...
muda dari aku kot..umo 19..
sape xjeles...wa xkawen2 lu da kawen...
xleh jadi nie....lu da langkah bendul..
wa mahu hantaran dua puluh dirham emas...
ade beran????
arghh..ngarot..
pastu dalam bas on the way balik uni beramah mesra ngn akak sebelah..
akak 2 sangat cute..muka mcam kanak2 riang jer lagi...
tanyer die nak dari mane nak ke mane..
"balik umah jumpa suami dik"
fuyoohh...
mate aku terbeliak..
wat2 xpaham...
aku tanyer die akak umo bape???
die cakap 23 n husband die 27..
dorang nikah dulu baru sanding sbb akak 2 ngah belajar lagi..
arghhh..
jeles aku melanda lagi..
mahu kawen juga..
gedik,ngade,gatal kan aku..

bukan ape..
sebab2 patot kawen awal:

1)sunnah nabi...
2)elakkan maksiat,zina,dose kering kontang sume...
3)dapat cari pahala banyak
4)hidup ase tenang..otak ase suci..belajar pon senang...
5)dapat semayang jemaah ngn husband..
6)ade teman hidup susah senang...
7)ade pembimbing...

yang penting dapat menjadi seorang isteri yang solehah..
aminnnn...

salam....




SUKE ANGKAT IBU JARI!! ^______^

2 comments:

L.e.e.z.a said...

kawen awal besst ;p hehe~ ialah nak kuar dgn orang tersayang pon dah xrisau, balik lambat pon xde orang marah, leh g mane2 je.. xrugi pon kawen awal, Allah lg limpahkan rezeki yg murah =)
leez pon ngah mengire bulan utk jd isteri org ;D

Mas Ayu said...

leeza:yeke..wah...bestnyer...

::jom tengok iklan menarik:)::